„Akademia Neuroróżnorodności: TUS, grupa wsparcia czy terapia?” - metodyka prowadzenia warsztatów umiejętności społecznych i grup rozwojowo-relacyjnych.
Adresaci szkolenia:
Psychologowie
Psychoterapeuci
Pedagodzy
Specjaliści zainteresowani prowadzeniem warsztatów grupowych dla m.in. osób w spektrum autyzmu i ADHD
Czas trwania:
2 dni szkoleniowe:
pierwszy dzień szkolenia – 8 godzin dydaktycznych (sobota godz. 11:00-17:30)
drugi dzień szkolenia - 8 godzin dydaktycznych (niedziela 9:00-15:30)
Forma: warsztaty stacjonarne
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z koncepcją tworzenia inspirujących i przyjaznych zajęć, opierających się na budowaniu relacji rówieśniczych w bezpiecznej i akceptującej atmosferze.
Podczas szkolenia będą Państwo mieli okazję dowiedzieć się jak dostarczać uczestnikom grup narzędzi do skutecznego nawiązywania i podtrzymywania relacji z innymi, jednocześnie wspierając ich rozwój we własnym tempie i zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
Poznają Państwo sposób prowadzenia sesji grupowych, który wspiera uczestników w:
rozumieniu własnych potrzeb, emocji i działań oraz perspektywy innych osób,
świadomości swoich zasobów i wyzwań,
poszerzaniu zakresu umiejętności samoregulacji emocji,
rozwijaniu kompetencji radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych w zgodzie ze sobą i szacunkiem wobec drugiego człowieka,
nauce rozpoznawania i stawiania własnych granic i respektowania granic innych ludzi,
doświadczaniu różnych etapów relacji w zachodzącym procesie grupowym,
poczuciu się swobodniej w rozmowach i innych aspektach interakcji społecznych.
Celem szkolenia jest wyposażenie Państwa w wiedzę i umiejętności dotyczące:
kwestii organizacyjnych, m.in. czasu trwania spotkań, optymalnej liczby uczestników, kontraktów (settingu)
rekrutacji i odpowiedniego doboru uczestników grupy
kwestii jak wspólnie z uczestnikiem określać obszary wymagające wsparcia
koncepcji neuroróżnorodności
charakterystyki rozwoju osób w spektrum autyzmu (m.in. w kontekście budowania samoświadomości, specyfiki funkcjonowania dziewczynek i kobiet w spektrum)
potrzeb i wyzwań osób z ADHD
dostosowywania oraz dobierania odpowiednich materiałów pomocniczych do potrzeb i możliwości uczestników
tworzenia kreatywnych pomocy terapeutycznych
sposobów ćwiczenia umiejętności społecznych, regulacji emocji poprzez korzystanie z konkretnych zabaw i gier
Szkolenie to stanowi platformę do zdobycia praktycznych umiejętności i wiedzy, umożliwiając prowadzenie efektywnych zajęć grupowych dla osób w różnych przedziałach wiekowych, skupiając się na ich indywidualnych potrzebach i rozwoju społecznym.
Prowadząca szkolenie:
Karolina Gocłowska-Zawisny - psycholog, psychoterapeutka w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w podejściu systemowo-integracyjnym.
Prowadzi psychoterapię, grupy rozwojowo-relacyjne i warsztaty umiejętności społecznych. Doświadczenie zdobywała w ramach staży na oddziałach psychiatrycznych, współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz prywatnymi ośrodkami, obecnie związana z Warszawskim Instytutem Psychoterapii.
Uczestniczyła w licznych konferencjach i szkoleniach dotyczących neuroróżnorodności (przede wszystkim spektrum autyzmu i ADHD), m.in. u profesora Tony'ego Attwooda i doktor Michelle Garnett, a także specjalistycznych kursach z zakresu pracy psychoterapeutycznej.
O terminie organizacji szkolenia poinformujemy w tym miejscu.
Koszt udziału w szkoleniu: 920 PLN (brutto)
Zgłoszenie do udziału w szkoleniu: rekrutacja wstrzymana
Informacje dodatkowe: office@eduprof.pl